Think ahead – Aktia’s customer experience

Case Information

Client

Aktia Bank

Aktia Studio on Aktia pankin varainhoidon asiakkaille ja erilaisiin tapahtumiin suunniteltu konsepti ja tila Helsingissä.

Tilan suunnittelun inspiraationa oli Aktian brändiuudistus. Tavoitteena oli luoda pankin brändistä älykkäämpi, rohkeampi, yksilöllisempi ja aktiivisempi. Halusimme kyseenalaistaa konventiot ja perinteiset tavat rakentaa ja viestiä uskottavuutta. Luottamusta herättävä pankin tila voi näyttää ihan omanlaiselta!

 Saimme suunnittelutyölle poikkeuksellisen vapaat kädet sen jälkeen, kun luottamus kykyymme tulkita brändiä ja sen perimää oli saavutettu.

Meitä pyydettiin uudistamaan Aktian tilallinen asiakaskokemus. Suunnittelutyö lähti siis tarpeesta luoda uudistetulle brändille tilallinen vastine ja tehdä siitä Suomen vanhimman pankin käyntikortti.

Kaikki lähti brändistä ja käyttäjistä. Pyrimme viestimään brändiä, luomaan sille omistettavan ja tunnistettavan tunnelman. Lopputuloksessa kädenjälkemme näkyy pyrkimyksessä käytettävyyteen, kestävyyteen ja tilalliseen puhtauteen.

Suunnittelukohteessa yhdistimme myös digitaalisuuden ja viime vuosisadan rouhean teollisen tyylin luonnon materiaaleihin ja moderniin suomalaiseen muotokieleen. Pyrimme luomaan tilasta samaan aikaan dynaamisen ja helposti lähestyttävän.

Aktia Studion tila koostuu vastaanotosta, suuresta lounge -alueesta, keittiöstä, kirjastomaisesta tilasta ja erilaisia kohtaamisia tukevista neuvottelutiloista. Tilassa on myös asiakkaiden odotustila, ”puhelinkoppi” videoneuvotteluja varten sekä asiaankuuluvat vessat ja naulakot.

More in Retail

  1. Valkea Shopping Mall – The bright light of Oulu

    Client

    Arina
  2. Brand for fresh locally baked bread

    Client

    Fazer
  3. Successful restaurant concept for Finnish Railways

    Client

    VR
  4. The smoothest hospital experience

    Client

    Pohjola Terveys